Home Leden overzicht Forum Spelletjes Radio & TV SMS
Ga terug   DoodSaai > Discussies > Politiek
Kalender Gameroom [0] Leden groepen Blog overzicht
Meld je nu gratis aan!

Wachtwoord vergeten?

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
Oud 11 februari 2009, 18:06   #31 (permalink)
Terry's schermafbeelding

Statistieken Berichten: 508
Bedankt: 0
Bedankt 0 keer in 0 Posts
Je gaat oftopic.

Vertel het mij in het crew gedeelte.

Dankje

Belangrijk om te weten Forum Regels

Ons Team Sitemap E-mail ons

3 woorden verhaal
Terry is offline   Met citaat reageren
Oud 11 februari 2009, 18:20   #32 (permalink)
Trueman's schermafbeelding

Statistieken Berichten: 648
Bedankt: 4
Bedankt 2 keer in 2 Posts
Ik zeg altijd nog van laat het aan de eigenaar zelf over of dat ie een rookvrij pand wil of niet
[Doomzie] | Horde | Paladin
[Relaxar] | Horde | Shaman
Trueman is offline   Met citaat reageren
Oud 11 februari 2009, 18:28   #33 (permalink)
Limmepie's schermafbeelding

Statistieken Berichten: 408
Weblogartikelen: 4
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trueman Bekijk bericht
Ik zeg altijd nog van laat het aan de eigenaar zelf over of dat ie een rookvrij pand wil of niet
Hier wil ik me sowieso bij aansluiten. Een vrij land hoort te betekenen dat je dit soort keuzes zelf kan bepalen net zoals een roker kan bepalen dat hij wil roken of niet.
Limmepie is offline   Met citaat reageren
Oud 11 februari 2009, 19:24   #34 (permalink)

Statistieken Berichten: 241
DS crediet: 3.094
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luiheid Bekijk bericht
Nog nooit een sigaret opgestoken?

Enneh, for the record:

van melk kan je ook kanker krijgen hoor
Dat is geen waar en nooit bewezen.

Roken verhoogt de kans op het krijgen van kanker met 80 %
Mensen met longkanker, daarvan is bewezen dat 95 % van de gevallen tabaksrook is.
Het staat niet voor niks op een pakje. ROKEN IS DODELIJK

En Limmepie te quoten dat een getto blaster asociaal zou zijn. Wat is roken dan..... niet asociaal.
Maar met mij hierover discusseren heeft geen zin. Ik blijf bij al mijn standpunten.
Je haalt een aantal van mijn uitspraken aan.
Het is allemaal onzin wat voor antwoorden je geeft. Er is GEEN excuus voor roken. En deze discussie win je gewoon niet van mij. Misschien een beetje dwars. Misschien erg veel emotie. Logisch als de helft van je familie al is overleden door longkanker waarvan tabaks rook de aangewezen doodsoorzaak nr 1 was.

Dus noem mij dwars. Zeg dat de redenering niet goed is.... ik weet wel beter.....
Einde discussie
Iceman is offline   Met citaat reageren
Oud 11 februari 2009, 23:21   #35 (permalink)
Limmepie's schermafbeelding

Statistieken Berichten: 408
Weblogartikelen: 4
[quote=Iceman;2667]Dat is geen waar en nooit bewezen.

Citaat:
Roken verhoogt de kans op het krijgen van kanker met 80 %
Mensen met longkanker, daarvan is bewezen dat 95 % van de gevallen tabaksrook is.
Het staat niet voor niks op een pakje. ROKEN IS DODELIJK
Roken is inderdaad slecht voor je gezondheid.

Citaat:
En Limmepie te quoten dat een getto blaster asociaal zou zijn. Wat is roken dan..... niet asociaal.
Pfff. Er zijn regels, daar moet je je aan houden. Met een ghettoblaster ergens chillen is geluidsoverlast en niet toleerbaar. Roken echter nu ook nu meer. Dus beide zou ik nu als asociaal aanvaarden.

Citaat:
Maar met mij hierover discusseren heeft geen zin. Ik blijf bij al mijn standpunten.
Dat is mooi maar beargumenteer ze alsjeblieft goed.

Citaat:
Je haalt een aantal van mijn uitspraken aan.
Het is allemaal onzin wat voor antwoorden je geeft.
Argument?

Citaat:
Er is GEEN excuus voor roken.
Jawel. Vroeger verhoogde het je sociale status. Nu je sociale contacten. Daarbij ondervinden mensen het als lekker. Smaak is een excuus.

Citaat:
En deze discussie win je gewoon niet van mij. Misschien een beetje dwars. Misschien erg veel emotie. Logisch als de helft van je familie al is overleden door longkanker waarvan tabaks rook de aangewezen doodsoorzaak nr 1 was.
Emotie is echt een slecht argument. Eigenlijk geen meer een drogreden.

Citaat:
Dus noem mij dwars. Zeg dat de redenering niet goed is.... ik weet wel beter.....
Einde discussie
Ik snap ook wel wat je bedoelt en ik ben het deels met je eens. Maar je moet gewoon beseffen dat als een persoon moet roken, dan moet diegene dat zelf weten. Daar heb je gewoon niks op te zeggen. Daarom leef je nou in een vrij land.
Limmepie is offline   Met citaat reageren
Oud 12 februari 2009, 11:20   #36 (permalink)
WauWsy's schermafbeelding

Statistieken Berichten: 1.604
DS crediet: 36.445
Weblogartikelen: 1
Bedankt: 11
Bedankt 8 keer in 6 Posts
Afbeeldingen: 3
Nou um sorry hoor.. Maar ik denk dat al die troep die we inademen die uit auto's en fabrieken komen schadelijker is dan als je rookt..

Het gaat in deze topic niet over of roken wel schadelijk is of niet... Gaat om het rook verbod.. Dat het schadelijk is dat weet iedereen wel...

Kwa de stank dat is gewoon onzin.. Natuurlijk stinkt iemand als die rookt.. Maar ik vin de stank van zweet erger als ik dat ruik bij iemand dan als iemand na rook stinkt.. Dus dat is gewoon een BS argument..

En btw als mensen iets op een pakje schrijven wil niet zeggen dat het waar is... want 50 jaar gelede werd er reclame gemaakt voor roken en toen hoorde je er niks van..

Kwa andere dingen waar je kanker van krijge is onzin.. Want als je de teste hoord krijg je overal kanker van.. Wat ik het mooiste vind is dat de mensen niet eens zeker weten waardoor kanker ontstaat... Hoe kan je dan weten waar het door komt :S

Kwa me eigen mening.. Ik vind het nogsteeds de grootste onzin over dat mee roken.. Als je naar een cafe gaat weet je dat er gerookt wordt.. Als je bang bent voor longkanker moet je daar maar gewoon niet heen gaan.. En niet staan lopen te zeiken en miepen....
Oud 12 februari 2009, 12:43   #37 (permalink)

Statistieken Berichten: 241
DS crediet: 3.094
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WauWsy Bekijk bericht
Ik vind het nogsteeds de grootste onzin over dat mee roken.. Als je naar een cafe gaat weet je dat er gerookt wordt.. Als je bang bent voor longkanker moet je daar maar gewoon niet heen gaan.. En niet staan lopen te zeiken en miepen....
Ja srry hoor maar dan worden diegene die niet roken weer gediscrimineerd en uitgesloten. Zo blijf je dus bezig he.

Limmepie zij een paar reacties geleden. Er zijn nu eenmaal regels, en regels zijn regels.

Nou dan moeten die cafe bazen zich daar aan houden.
Rijd je te hard dan kost het een boete. Overschrijd je de limiet ben je je rijbewijs kwijt.
Dus overtreed je de rookwet. Dan boete. Doe je dat te vaak. Dan vergunning intrekken. Regels zijn regels.
We kunnen dit met z'n allen niet goed vinden. Maar er zijn er zat die harder rijden ook goed vinden. Waarom een limiet op hardrijden. Waarom moet je op de bouwplaats een helm dragen.
Waarom moeten kinderen ook achterin een gordel om. Regels dus... en daar zullen wij ons allen aan moeten houden.

Dus als het rookverbod geldt voor de horeca, moet de horeca zich daar ook aan houden.

Dus oke WauWsy, het ging om het rook verbod en niet om of het wel of niet schadelijk is. Het rook verbod is er om de werknemer te beschermen tegen tabaksrook niet om de klant, maar om de werknemer.
Dit is op kantoor ook zo. Ook al zitten alle rokers in 1 kantoor / kamer. Men mag niet roken want dat kan de ander schade toebrengen.

En oja. Meeroken. Als je als niet roker in een cafe staat waar het blauw ziet van de rook, rook je net zo hard mee als dat je zelf zou roken. Dus meeroken is geen onzin. Het is echt waar. De longen van een meeroker zien er net zo slecht uit als die van een roker.

Links de meerokers long. Rechts de niet rokers long.
(bron www.longtransplantatie.nl)

Maar ben met je eens dat auto's en fabrieken dingen uitstoten die ook niet gezond zijn voor de mens. Dus ook daar zou men wat aan moeten doen.

Maar ja. De bedoeling van dit topic was ROOKVERBOD.
Om een lang verhaal kort te maken.
Ik ben het er mee eens dat er een rookverbod is xd
Dus voor mij geldt
Iceman is offline   Met citaat reageren
Oud 12 februari 2009, 13:20   #38 (permalink)
WauWsy's schermafbeelding

Statistieken Berichten: 1.604
DS crediet: 36.445
Weblogartikelen: 1
Bedankt: 11
Bedankt 8 keer in 6 Posts
Afbeeldingen: 3
Nou ik vin dat je je er zeer makkelijk over praat.. Als jij voor 30 jaar je eigen kroeg hebt.. En dat nu door het rookverbod dat je zoveel geld verliest dat je waarschijnlijk je kroeg moet sluiten vind ik echt dat zoiets niet moet kunnen..

Enne dat wat je zegt klopt helemaal niet.. Die niet rokers worden helemaal niet gediscrimineerd.. Hoe kom je erbij? Die mensen kiezen er ZELF voor of ze dan wel of niet na binnen gaan.. De mensen die wel roken wordt het opgedwongen.. Daar zit een zeer groot verschil tussen..

Nou sorry hoor maar het is puur onzin om te zeggen dat de longen van een meeroker er net zoslecht uit ziet als een roker..

En om te zeggen dat die regel er nu eenmaal is dat mensen zich eraan houde vind ik zeer hypocriet.. Want jij bent ook wel eens door het roodgelopen.. Of je download ook iets illegaals.. Niemand houdt zich 100% aan de regels...

Er zijn inderdaad regels.. Maar de regels horen er niet tezijn dat je er zelf kapot aan gaat.. Want er zijn genoeg regels die nergens opslaan..

Maar ik snap je punten niet... Ze kloppen vaak niet.. Okey je bent er fel op tegen.. Dat weten we nu wel.. Maar bepaalde dingen die je verteld zijn geen goede argumenten. Als mensen ergens werken in een kantoor ofzo.. Dat is een zeer andere situatie.. Ik heb het nu puur alleen over de kroegen..

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten