|
|
#1 (permalink) |
|
|
Bordspel : Risk
Ik was zowiezo al een Fan van risk maar me pa en ik hebben een XL versie gemaakt en het is echt super leuk!
![]() ![]() ![]() Die kaart heeft me pa uit de hand getekend ![]() We speelden dit spel ook altijd gespeeld toen we bij me opa en oma waren en nog steeds maar dit is een xl versie en die is zeker weten leuk om te doen! ![]() Dus wat vinde jullie er van en zijn jullie ook risk fan ?
|
|
|
|
|
|
#3 (permalink) | |
|
|
Citaat:
![]() Risico is een strategisch bordspel, geproduceerd door Parker Brothers (nu een onderdeel van Hasbro). Het werd uitgevonden door de Franse regisseur Albert Lamorisse en oorspronkelijk uitgebracht in 1957, als La Conquête du Monde (de verovering van de wereld), in Frankrijk. Risico is een turn-based spel voor twee tot zes spelers. De standaard versie wordt gespeeld op een bord afbeelding van een gestileerde Napoleontische tijdperk-politieke kaart van de aarde, verdeeld in veertig tot twee gebieden, die zijn gegroepeerd in zes continenten. Spelers controle legers waarmee ze proberen grondgebied van andere spelers vast te leggen. Het primaire doel van het spel is "wereld dominatie," of "te ieder gebied op het bord te bezetten en daarmee elimineren alle andere spelers.". Met behulp van oppervlakte beweging, Risk negeert beperkingen, zoals de enorme omvang van de wereld en de logistiek van lange campagnes. |
|
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
|
Oh dat spel lijkt dan of kolonisten van katan. Dat gaat toch ook over landen veroveren. Dat spel heb ik oo nog nooit gespeeld, Ook alleen maar van horen zeggen.
Ik ken de naam Risk wel. Alleen verder het spel niet.
|
|
|
#5 (permalink) |
|
|
nee hoor het lijkt er niet eens op.. het spel zit veel anders in elkaar
1. je hebt andere opdrachten dan de andere spelers bij kolonisten is het gelijk. 2. bij kolonisten heb je alleen een paar riders geen legers van 1-30 man of meer en bij risk wel 3. de regels zijn veel anders en hoe je het spel speeld ook. 4. de map is anders hier is het de aarde daar zijn het een paar kaartjes met wol steen of erts. 5. bij risk moet je heel veel na denken en zit een gele stratagie achter ![]() en zo zijn er nog meer punten.
|
|
|
|
|
|
#8 (permalink) |
|
|
haha net was dutchv1p0r bij mij en we hebben samen met me pa 2 potjes risk gedaan, echt dat was geniaal met het laatste potje zijn we zeker 2 uur als ut niet meer is mee bezig geweest!
En eindelijk zijn me nieuwe poppetjes binnen gekomen, maak er wel een paar foto's van.. |
|
|
|
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
|
|